Évf. 3 szám 4 (2018)
Menedzsmenttudományok

A BMX, és egyéb extrém sportok választásának motivációs tényezői

Megjelent szeptember 30, 2018
Anetta Müller
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Turizmus-és Sportmenedzsment Intézet Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék
S. Bolega
-
Zoltán Gabnai
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet Vállalatgazdaságtani Tanszék
Éva Bácsné Bába
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Turizmus-és Sportmenedzsment Intézet Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék
Christa Pfau
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Turizmus-és Sportmenedzsment Intézet Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék
pdf

APA

Müller , A., Bolega, S., Gabnai, Z., Bácsné Bába, Éva, & Pfau, C. (2018). A BMX, és egyéb extrém sportok választásának motivációs tényezői . International Journal of Engineering and Management Sciences, 3(4), 426–441. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2018.4.35.

Az extrém sportok egyre nagyobb szerepet játszanak a szabadidős kínálati elemekben, hiszen a fogyasztók által megnövekedett kereslet igen dinamikus növekedést mutatott az elmúlt évtizedekben. A kutatásunkban 237 fő extrém sportot űző személy szabadidővel kapcsolatos, valamint a BMX sportoláshoz kötődő motivációit vizsgáltuk. Kutatásunk eredményéből kiderül, hogy a BMX-et leginkább a fiatal férfiak választják szabadidős tevékenységként. Az extrém sportok fogyasztóira jellemző a belső motiváció, a saját határaik feszegetése, az újszerű, élménydús tevékenységek kipróbálása, valamint az ismerősökkel, barátokkal való közös tevékenység iránti igény is.