Keresés
Keresési eredmények
-
Egy színházi előadás archeológiája: (Milo Rau: Orestes in Mosul)
159–172.Megtekintések száma:68“Oresteia is of course only an alibi to make Orestes in Mosul, a frame within which completely foreign things are complimented, in which the disparate biographical realities of the actors and the context for their own interest in the Oresteia can be shown” – says Swiss director-writer Milo Rau of his own unconventional adaptation of the Oresteia. The aim of the essay is to present Rau’s working method and to recall significant trends in the staging traditions of Aeschylus’s trilogy. Subsequently, through an analysis of Rau’s performance Orestes in Mosul (2019) and its related written and audiovisual documents, I aim to provide an introduction to a possible theatrical archaeology.
-
Mit néz(etünk) az új néző(vel)? Rekonstrukció és interpretáció: a Krétakör Új néző projektje
54–72.Megtekintések száma:90Jászay Tamás a Krétakör történetének bemutatása után a 2010-ben lezajlott Új néző projekt elemzésével ismerteti a Schilling Árpád és munkatársai által felvázolt új színházeszményt, amelyben alapvető a civil közösség aktív alkotótársként történő bevonása a színházi eseménybe. A Szomolyán és Ároktőn létrejött produkciók elemzésében Jászay rámutat a kortárs magyar színház túlnyomóan szórakoztató karakterének éles kritikájára, illetve talán egy ennél is lényegesebb, Magyarországon jobbára előzmények nélküli szándékra, nevezetesen arra, hogy a színház miként mutatkozik meg úgy, mint a társadalom átalakításának, gyakorlati megváltoztatásának lehetséges eszköze.