Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Wootsch Péter – II. rész
Megjelent december 27, 2019

  

127
124
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Katona Mária
Megjelent december 22, 2020

Ifjúsági munkások szakmai életútját bemutató interjúsorozatunk harmadik darabja Katona Máriával készült, aki Békéscsabán és Debrecenben dolgozott ifjúsági munkásként. Közművelődési diplomával lépett a szakmába 1980-ban. Első két munkahelyén KISZ-klubot vezetett, bár ő maga már a főiskolán kilépett a Kommunist...a Ifjúsági Szövetségből. A Kossuth Egyetem Közművelődési Titkárságán végzett munkájából már nem a művelődésszervezést, hanem a közösségek támogatását látja elsődlegesnek. Már első munkahelyén kapcsolatba lépett a közösségszervezők körével. Élete két szakaszában is formálója volt az ifjúságpolitikának. Előbb a rendszerváltást megelőző években, amikor a megyei tanács ifjúsági osztálya két munkatársa egyikeként részese volt az ifjúsággal kapcsolatos állami szerepek keresésének, megyei nemzetközi kapcsolatok megteremtésének. Másodszor pedig 2000–2013 között, amikor az Észak-alföldi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda vezetőjeként a Regionális Ifjúsági Tanács titkáraként is dolgozott, javaslattevői és megvalósítói feladatkörökkel. Mindkét esetben központi költségvetési forrás adott játékteret. Katona Máriának szerepe volt abban, hogy a régióban egyedi kezdeményezések is megvalósultak. Amikor 2013-ban felszámolták a regionális ifjúsági szolgáltató irodákat, a Nemzeti Művelődési Intézet megyei módszertani munkatársa lett. A segítő szakmák indulása idején tagja volt a humán szolgáltatások megteremtésén dolgozó körnek, de soha nem gondolta, hogy a szociális munkára cserélné az ifjúsági munkát.

Teljes absztrakt mutatása
53
54
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Szabó András
Megjelent június 30, 2020

-

99
91
Útitársak visszatekintve
Megjelent szeptember 1, 2017

A szerző a 2010−12-ben munkahelyén megvalósított képzésfejlesztési projektre tekint vissza, melynek szakmai vezetője volt. Bemutatja, hogyan alakult ki a pályázat tartalma. Számba veszi a projektben létrehozott termékeket és azok hasznosulását. Érinti a pályázati konstrukcióról a támogatott projekt menedzsmentje tagjaké...nt szerzett tapasztalatait. Véleményt mond a szakmai tudásalapok ciklikus karbantartásáról, a pályázatoknak mint a szakmai konszenzusok megújításához is használható eszközöknek a lehetőségeiről.

Teljes absztrakt mutatása
14
22
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Wootsch Péter – I. rész
Megjelent szeptember 22, 2019

  

88
168
Néprajzos szemmel idősgondozókról
Megjelent június 30, 2020

Recenzió

Turai Tünde (2018) Hierarchiák fogságában. Kelet- és közép-európai nők a globális idősgondozói ellátórendszerben. Balassi Kiadó – MTA BTK, Budapest.

ISBN 978-963-456-037-1 c. könyvről

183
219
Szakmai életutak az ifjúsági munkában – Bevezetés: ifjúsági munka a rendszerváltás előtt és után
Megjelent május 28, 2019

Bányai Emőkének a Párbeszédben megjelent életútinterjú-sorozata abban a tekintetben is inspiráló, hogy elkészítsünk és közzétegyünk egy hasonló sorozatot az ifjúsági munka néhány kiemelkedő hazai szereplőjével. A Párbeszéd interdiszciplináris, befogadó szemlélete mellett a másik oldalról az indokolja sorozatunkat..., hogy az ifjúsági munka nem rendelkezik saját fórummal. Az interjúsorozat elé egy bevezető írásra adott felkérést a szerkesztőség: mutassuk be a szociális munka – mint a Párbeszéd elsődleges tárgyköre – és az ifjúsági munka közötti kapcsolatot. Interjúalanyaink közül többen az 1960-as években mint kortársvezető önkéntesek léptek az ifjúsági munka színpadára, tehát az ő történeteik fél évszázadot ölelnek fel, s a mai ifjúsági munkához is kapcsolódnak. Ez a történeti távlat adja a szakmai értelmét az ilyen sorozatoknak: szakmát gyakorlóknak és szakmát tanulóknak is sokféle stimulust adhatnak a szakmai identitás formálásához.

Írásunk négy részből áll:

  1. Bemutatjuk azokat a célokat, amelyeket a szakmai életútinterjúkból álló sorozatunk elé tűztünk

  2. Bemutatjuk, mit értünk ifjúsági munkán

  3. Bemutatjuk a rendszerváltás előtti évtized ifjúsági munkájának a ma és a szociális munka nézőpontjából fontosnak gondolt jellegzetességét
  4. Bemutatjuk a ma ifjúsági munkájának jellegzetességeit a szociális munka felől nézve
Teljes absztrakt mutatása
124
273
1 - 7 a 7 tételből