Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Wootsch Péter – II. rész
Megjelent december 27, 2019

  

103
95
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Szabó András
Megjelent június 30, 2020

-

68
63
Útitársak visszatekintve
Megjelent szeptember 1, 2017

A szerző a 2010−12-ben munkahelyén megvalósított képzésfejlesztési projektre tekint vissza, melynek szakmai vezetője volt. Bemutatja, hogyan alakult ki a pályázat tartalma. Számba veszi a projektben létrehozott termékeket és azok hasznosulását. Érinti a pályázati konstrukcióról a támogatott projekt menedzsmentje tagjaké...nt szerzett tapasztalatait. Véleményt mond a szakmai tudásalapok ciklikus karbantartásáról, a pályázatoknak mint a szakmai konszenzusok megújításához is használható eszközöknek a lehetőségeiről.

Teljes absztrakt mutatása
11
17
Szakmai életutak az ifjúsági munkában: Wootsch Péter – I. rész
Megjelent szeptember 22, 2019

  

75
136
Néprajzos szemmel idősgondozókról
Megjelent június 30, 2020

Recenzió

Turai Tünde (2018) Hierarchiák fogságában. Kelet- és közép-európai nők a globális idősgondozói ellátórendszerben. Balassi Kiadó – MTA BTK, Budapest.

ISBN 978-963-456-037-1 c. könyvről

166
201
Szakmai életutak az ifjúsági munkában – Bevezetés: ifjúsági munka a rendszerváltás előtt és után
Megjelent május 28, 2019

Bányai Emőkének a Párbeszédben megjelent életútinterjú-sorozata abban a tekintetben is inspiráló, hogy elkészítsünk és közzétegyünk egy hasonló sorozatot az ifjúsági munka néhány kiemelkedő hazai szereplőjével. A Párbeszéd interdiszciplináris, befogadó szemlélete mellett a másik oldalról az indokolja sorozatunkat..., hogy az ifjúsági munka nem rendelkezik saját fórummal. Az interjúsorozat elé egy bevezető írásra adott felkérést a szerkesztőség: mutassuk be a szociális munka – mint a Párbeszéd elsődleges tárgyköre – és az ifjúsági munka közötti kapcsolatot. Interjúalanyaink közül többen az 1960-as években mint kortársvezető önkéntesek léptek az ifjúsági munka színpadára, tehát az ő történeteik fél évszázadot ölelnek fel, s a mai ifjúsági munkához is kapcsolódnak. Ez a történeti távlat adja a szakmai értelmét az ilyen sorozatoknak: szakmát gyakorlóknak és szakmát tanulóknak is sokféle stimulust adhatnak a szakmai identitás formálásához.

Írásunk négy részből áll:

  1. Bemutatjuk azokat a célokat, amelyeket a szakmai életútinterjúkból álló sorozatunk elé tűztünk

  2. Bemutatjuk, mit értünk ifjúsági munkán

  3. Bemutatjuk a rendszerváltás előtti évtized ifjúsági munkájának a ma és a szociális munka nézőpontjából fontosnak gondolt jellegzetességét
  4. Bemutatjuk a ma ifjúsági munkájának jellegzetességeit a szociális munka felől nézve
Teljes absztrakt mutatása
109
227
1 - 6 a 6 tételből