Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Az Y generáció és az álláskeresés
    490-501
    Megtekintések száma:
    1356

    Az Y generáció és az általuk megfogalmazott elvárások számos meglepetést okoztak már a munkáltatók számára. Ők mások elődeikhez képest. Hazánkban még a szocializmusban születtek, de abból nem sokat tapasztalva már demokráciában nőttek fel. Fő jellemzőjük, hogy nyitottak a lehetőségekre, és gyorsan sajátítják el a technológiai újdonságokat. Erős öntudattal rendelkeznek, rendkívül kezdeményezőek. Az atipikus munkavégzés formáit előnyben részesítik, mivel az internet segítségével a világ bármely pontján képesek feladataikat ellátni., Fontos számukra a munka élményként történő megtapasztalása, illetve a munka és a magánélet egyensúlya. Ezek a tulajdonságok felülírták a hagyományos menedzsment módszereket, így a hagyományos toborzási technikákat is. Jelen tanulmány az Y generáció álláskeresési jellemzőit vizsgálja egy kérdőíves kutatás adataira támaszkodva.

  • A HR stratégiai szerepe Magyarországon és Szlovákiában a nemzetközi Cranet kutatás tükrében (2015-2016)
    478-489
    Megtekintések száma:
    328

    Közép-Kelet Európa országaiban döntően az elmúlt évtizedekben terjedtek el a nyugati-európai menedzsment irányzatok, köztük az emberi erőforrás menedzsment modern szemléletű megközelítései. Az új elfogás központi eleme a stratégiai partneri szerep, melynek hátterében az emberi erőforrások felértékelődése áll. A HR a versenyképesség szempontjából kritikus funkcióvá vált. A vizsgált országokban a gazdasági-társadalmi változásoknak köszönhetően rohamos változás állt be az ott működő szervezetek menedzsment módszereiben. Sok helyen azonban a személyügyekkel foglalkozó részlegek egyszerű átnevezése történt csak meg, melynek következtében az ottani HR szakemberek továbbra is inkább a hagyományos tevékenységeikre koncentrálnak. Ezeket a fontos tevékenységeket természetesen ma is el kell látni, ám hogy a szervezeti versenyképesség kialakításában és fenntartásában befolyásos szerepet játszhassanak, új típusú, stratégiai szerep alkalmazására is képesnek kell lenniük. A tanulmány a vizsgálatban résztvevő szervezetek HR stratégiai szerepvállalását vizsgálja a nemzetközi Cranet vizsgálat tükrében hazánkban és a szomszédos Szlovákiában elvégzett empirikus vizsgálatok alapján.

Adatbázis logók