Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Mi a függvény? -középiskolásoknak tartott foglalkozás tapasztalatai
    560-570
    Megtekintések száma:
    137

    Az EFOP-3.6.1-16-2016-0002200022 „Debrecen Venture Catapult Program” keretében foglalkozást tartottunk középiskolás korosztálynak többek között abból a célból, hogy egy olyan matematikai fogalmat alakítsunk, mely nemcsak a természettudományok, hanem a műszaki tudományok művelésében is kiemelkedő fontossággal bír. Számos műszaki probléma megoldásához szükséges, hogy a tanulók birtokolják a függvényfogalom tartalmi jelentését, azaz olyan fogalomképzettel rendelkezzenek, mely kölcsönös kapcsolatban van annak definíciójával, továbbá tudjanak váltani a függvény különböző reprezentációi között. A kidolgozott foglalkozás a mindennapi életben, valamint a műszaki területeken is megjelenő kapcsolatok vizsgálatával alakítja a függvényfogalmat egyéni és kooperatív tanulási módszerrel.

  • Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában
    324-336
    Megtekintések száma:
    134

    A függvénytani ismeretek és a különböző geometriai transzformációk fontos szerepet töltenek be a műszaki tudományok területén. Minthogy a geometriai transzformációk is függvények, ún. geometriai függvények, ezért jelen tanulmányban egy lehetséges módját mutatjuk be annak, hogy a GeoGebra matematikai szoftverrel elkészített animációi a különböző geometriai transzformációknak hogyan alkalmazhatók a függvényfogalom alakítási folyamatában az általános, illetve középiskolás korosztályokban egyaránt.

  • Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről
    114-122
    Megtekintések száma:
    302

    A függvény fogalma alapvető fontosságú a matematikában. Minthogy a legtöbb matematikai fogalmat nem lehet egylépésben elsajátítani [13], így a függvény fogalmának kialakítása is hosszú folyamat. Ennek egyik célja a hatékony fogalomképzet kialakítása, mely nagy jelentőséggel bír a problémamegoldásban. A tanulók legtöbbször a fogalomképzetükre támaszkodva döntenek arról, hogy egy objektum példája vagy ellenpéldája az adott fogalomnak (Vinner & Dreyfus, 1989). Jelen tanulmányban felmérések keretén belül végzett vizsgálatokkal arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen fogalomképzettel rendelkeznek az általános iskolát fejező tanulók (8. osztály) és az egyetem első évét megkezdő mérnökhallgatók a függvényről.

Adatbázis logók