Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • Változott-e az elsős mérnökhallgatók véleménye? (a szakmáról, a szakmai erkölcsről és a mérnöki etika tárgyról)
    148-157
    Megtekintések száma:
    60

    A 2016-os tanév őszi félévében tettem először kísérletet arra, hogy információt szerezzek az első éves mérnökhallgatók elképzeléseiről: a mérnöki szakmáról, a helyes mérnöki magatartásról, és a saját alkalmasságukkal kapcsolatban. Az első felmérésem a félév első óráján készült. A feltett kérdéseim arra irányultak, hogy kiderítsem, tisztában vannak-e az érettségi után a műszaki felsőoktatásba bekerülő fiatalok azzal, hogy milyen szakmát választottak, milyen jellemvonások jellemzik a jó mérnököt, valamint hogyan látják önmagukat, megvannak-e bennük ezek a tulajdonságok. A második felmérés a féléves mérnöki etika tárgy oktatásának befejeződése után, tehát a félév végén készült. A kérdésekre adott válaszokból azt akartam megtudni, hogy mennyire segíti elő a mérnöki etika tárgy oktatása azt a nemes célt, hogy erkölcsös mérnökké váljanak a hallgatók. A következő évben egy új évfolyam esetén szintén hasznos mindezek tisztázása, ezért 2017 őszén újra elvégeztem ugyanezeket a felméréseket, és érdekes különbségekre bukkantam. Ebben a tanulmányban mutatom meg mindezt

  • Elsős mérnökhallgatók véleménye (a szakmáról, a szakmai erkölcsről és a mérnöki etika tárgyról)
    60-68
    Megtekintések száma:
    132

    A műszaki felsőoktatásba érettségi után bekerülő hallgatók már rendelkeznek valamilyen elképzeléssel a mérnöki szakmáról, a helyes mérnöki magatartásról, és a saját alkalmasságukról. Az első felmérésem kérdései a hallgatói tanulmányok kezdetekor ezekre a témákra irányultak. A második felmérést a félév végén készítettem, amikor már a kötelezően oktatott mérnöki etika tantárgy ismereteit elsajátították. A hallgatói válaszok azt mutatják meg, hogy mennyiben segítette elő ennek a tárgynak az oktatása azt, hogy jobb mérnökké válhassanak a diploma megszerzése után.

Adatbázis logók