Menedzsmenttudományok

Fogyatékos tanulók szabadidős preferencia- rendszerének elemzése egy kutatás tükrében

Megjelent:
April 14, 2020
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2020 by the authors

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Laoues-Czimbalmos, N., Bácsné Bába, Éva, Mező, K., Kőnigh-Görögh, D., & Müller, A. Éva. (2020). Fogyatékos tanulók szabadidős preferencia- rendszerének elemzése egy kutatás tükrében. International Journal of Engineering and Management Sciences, 5(1), 98-115. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2020.1.9
Absztrakt

A fogyatékos személyek és a megváltozott munkaképességűek számának növekedésével, valamint a fogyatékossággal élő személyek célcsoportját érintő kutatások az elmúlt évtizedekben vettek lendületet. A kutatások igen sokrétűek, melyek vizsgálják a fogyatékos személyek munkaerőpiaci helyzetét, szabadidő-fogyasztási szokásaikat vagy a sportolásukat támogató és gátló faktorait.

A kérdőíves kutatásunkban a 8-18 éves fogyatékos gyerekek szabadidős és sportfogyasztási szokásait ismertetjük és elemezzük (N=639). Az adatokat spss szoftverrel dolgoztuk fel, ahol alapstatisztikát és összefüggésvizsgálatot végeztünk. Az eredmények azt igazolják, hogy a fogyatékos gyerekek szabadidőeltöltésében is a passzív tevékenységek dominálnak (TV, zenehallgatás). A sportfogyasztás (aktív és passzív) a fiú válaszadók között jelent meg dominánsabban, a lányok preferenciarendszerében kevésbé jelent meg. A sportolás motivációjában az egészségmegőrzés állapotjavítás melleltt a szórakozás, társaság is megjelent.

Adatbázis logók