Új típusú gyógyszerformula minőségfejlesztése
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc
Copyright (c) 2022 Szabolcs Erdei, István Budai
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hogyan hivatkozzuk
Elfogadott 2022-07-26
Publikált 2022-10-14
Absztrakt
A vállalatok célja a belső és külső vevői igények megismerése, azért, hogy ezek alapján fejlesszék meglévő termékeiket és új termékeket fejlesszenek. Termékfejlesztés célja a vevői igények megismerése, amelyek az előállítani kívánt készítmény gyártását befolyásolhatják. A folyamat első lépéseként vevő hangja módszert használva az igényeket mérhető paraméterekkel határoztunk meg. Kérdőíves felmérést alkalmazva meghatároztuk a fontossági sorrendet, majd azokat preferenciamátrixal összehasonlítottuk és rangsoroltuk. A QFD módszeren belül meghatároztuk a vevői igények kielégítését befolyásoló műszaki paramétereket. Korrelációs mátrixot állítottunk fel, vizsgáltuk a műszaki paraméterek közötti kapcsolatot. Elvégeztük a műszaki paraméterek és a vevői igények konkurencia elemzését. Az abszolút és relatív súlyszámokból egyszerűen felállítható a műszaki paraméterek sorrendje, így a meghatározott vevői igények kielégítésének szempontjából a legfontosabb paraméter: az alapanyagok arányának meghatározása, valamint fontos paraméterek: a kémiai stabilitás, gyógyszerforma kialakítás és szemcsenagyság is
Hivatkozások
- Celestine C.Aguwa, Leslie Monplaisir, Ozgu Turgut: Voice of the customer: Customer satisfaction ratio based analysis Expert Systems with Applications Volume 39, Issue 11, 1 September 2012, Pages 10112-10119 https://doi.org/10.1016/j.eswa.2012.02.071 2022.04.19
- Voice of the Customer (VOC) Definition (isixsigma.com) 2022.04.19
- Kiera Abbamonte 10 Techniques for Collecting Voice of the Customer Data 10 Techniques for Collecting Voice of the Customer Data (helpscout.com) 2022.04.19
- Jukka Majava, Jouko Nuottila, Harri Haapasalo, Kris M. Y. Law: Customer Needs in Market-Driven Product Development: Product Management and R&D Standpoints, Technology and Investment, Vol.5 No.1, February 7, 2014
- Sérgio Vanalli, Carlos Cziulik: Seven steps tot he voice of the customer, International conference on engineering design iced 03 Stockholm, August 19-21, 2003
- Shillito M. L.: Acquiring, Processing and Deploying Voice of the Customer, St. Lucie Press, 2001.
- https://leanscape.io/kano-model-customer-needs/?msclkid=81fd778cb2a711ec994cd46d8f0dc5e0 2022.04.20
- https://www.kcg.com.sg/voice-of-the-customer-voc-kano- model/?msclkid=81fead58b2a711ecb741da99c0ecc929 2022.04.20
- https://auditandcompliance.wordpress.com/2019/01/07/analyzing-voice-of-customer-voc-kano-model/?msclkid=81fda22eb2a711ec8e02116f75328be4 2022.04.20
- https://www.oreilly.com/library/view/operations-management-processes/9780134741062/xhtml/fileP7001014064000000000000000000F76.xhtml 2022.04.20
- https://sswm.info/sswm-solutions-bop-markets/improving-water-and-sanitation-services-provided-public-institutions-2/problem-%26-preference-ranking?msclkid=9e68d9a7b34211ecaa914d3046c577a4 2022.04.20
- Yoji Akao: QFD: Past, Present and Future International Symposium on QFD 97. Linköping Asahi University http://www.las.inpe.br/~perondi/19.10.2009/Akao_1997_QFD_History.pdf 2022.04.20
- Joseph Berk, Susan Berk: in Quality Management for the Technology Sector, 2000 Quality Function Deployment https://doi.org/10.1016/B978-075067316-7/50012-7 2022.04.20
- D.R.Kiran: Quality Function Deployment, Total Quality Management Key Concepts and Case Studies 2017, 425-437 https://doi.org/10.1016/B978-0-12-811035-5.00030-1 2022.04.20
- Robin Kent: Design quality management, Quality Management in Plastics Processing
- , Pages 227-262 https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102082-1.50008-3 2022.04.20
- Ming-Li Shiu, Jui-Chin Jijang, Mao-Hsiung Tu, Quality strategy for research and development John Wiley, 2013
- Józsa László: Marketingstratégia, A tervezés gyakorlata és elmélete Akadémi Kiadó Budapest 2016 https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia 2022.04.20
- Kovács Zoltán: A termelő és szolgáltató rendszerek fejlesztésének főbb irányai, Akadémi Kiadó 2017 https://mersz.hukovacs-a-termelo-es-szolgaltato-rendszerek-fejlesztesenek-fobb-iranyai 2022.04.20
- Tóth Georgina Nóra: Oktatási segédlet Folyamatfejlesztés, minőségszabályozás című tárgyhoz. Budapest 2010
- I.N Orbulov, A. Szlancsik, A. Kemény, D. Kincses: J. of Mat. Engineering and Performance, 2022, 1-9
- Z. Shariatinia Chapter 2.: Natural Polysaccharides in Drug Delivery and Biomedical Applications, 2019, 15-57
- P. Sellaturay, S. Nasser S, P. Ewan: The Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice, 2021, 9(2),670
- G. Vasvári, Á. Haimhoffer, L. Horváth, I. Budai, et al: AAPS PharmSciTech, 2019, 20:290
- Á. Haimhoffer, G. Vasvári, I. Budai, F. Fenyvesi, et al.: AAPS PHARMSCITECH 2021, 22:5, 187,
- Á. Haimhoffer, G. Vasvári, J. Tóth, I. Budai, et al.: PHARMACEUTICS, 2021, 13:10, 1571