Menedzsmenttudományok

Új típusú gyógyszerformula minőségfejlesztése

Megjelent:
2022-10-14
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Szabolcs Erdei, István Budai

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Erdei, S., & Budai, I. (2022). Új típusú gyógyszerformula minőségfejlesztése. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(2), 112-127. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.2.9.
Beküldött 2022-07-25
Elfogadott 2022-07-26
Publikált 2022-10-14
Absztrakt

A vállalatok célja a belső és külső vevői igények megismerése, azért, hogy ezek alapján fejlesszék meglévő termékeiket és új termékeket fejlesszenek. Termékfejlesztés célja a vevői igények megismerése, amelyek az előállítani kívánt készítmény gyártását befolyásolhatják. A folyamat első lépéseként vevő hangja módszert használva az igényeket mérhető paraméterekkel határoztunk meg. Kérdőíves felmérést alkalmazva meghatároztuk a fontossági sorrendet, majd azokat preferenciamátrixal összehasonlítottuk és rangsoroltuk. A QFD módszeren belül meghatároztuk a vevői igények kielégítését befolyásoló műszaki paramétereket. Korrelációs mátrixot állítottunk fel, vizsgáltuk a műszaki paraméterek közötti kapcsolatot. Elvégeztük a műszaki paraméterek és a vevői igények konkurencia elemzését. Az abszolút és relatív súlyszámokból egyszerűen felállítható a műszaki paraméterek sorrendje, így a meghatározott vevői igények kielégítésének szempontjából a legfontosabb paraméter: az alapanyagok arányának meghatározása, valamint fontos paraméterek: a kémiai stabilitás, gyógyszerforma kialakítás és szemcsenagyság is

Hivatkozások
  1. Celestine C.Aguwa, Leslie Monplaisir, Ozgu Turgut: Voice of the customer: Customer satisfaction ratio based analysis Expert Systems with Applications Volume 39, Issue 11, 1 September 2012, Pages 10112-10119 https://doi.org/10.1016/j.eswa.2012.02.071 2022.04.19
  2. Voice of the Customer (VOC) Definition (isixsigma.com) 2022.04.19
  3. Kiera Abbamonte 10 Techniques for Collecting Voice of the Customer Data 10 Techniques for Collecting Voice of the Customer Data (helpscout.com) 2022.04.19
  4. Jukka Majava, Jouko Nuottila, Harri Haapasalo, Kris M. Y. Law: Customer Needs in Market-Driven Product Development: Product Management and R&D Standpoints, Technology and Investment, Vol.5 No.1, February 7, 2014
  5. Sérgio Vanalli, Carlos Cziulik: Seven steps tot he voice of the customer, International conference on engineering design iced 03 Stockholm, August 19-21, 2003
  6. Shillito M. L.: Acquiring, Processing and Deploying Voice of the Customer, St. Lucie Press, 2001.
  7. https://leanscape.io/kano-model-customer-needs/?msclkid=81fd778cb2a711ec994cd46d8f0dc5e0 2022.04.20
  8. https://www.kcg.com.sg/voice-of-the-customer-voc-kano- model/?msclkid=81fead58b2a711ecb741da99c0ecc929 2022.04.20
  9. https://auditandcompliance.wordpress.com/2019/01/07/analyzing-voice-of-customer-voc-kano-model/?msclkid=81fda22eb2a711ec8e02116f75328be4 2022.04.20
  10. https://www.oreilly.com/library/view/operations-management-processes/9780134741062/xhtml/fileP7001014064000000000000000000F76.xhtml 2022.04.20
  11. https://sswm.info/sswm-solutions-bop-markets/improving-water-and-sanitation-services-provided-public-institutions-2/problem-%26-preference-ranking?msclkid=9e68d9a7b34211ecaa914d3046c577a4 2022.04.20
  12. Yoji Akao: QFD: Past, Present and Future International Symposium on QFD 97. Linköping Asahi University http://www.las.inpe.br/~perondi/19.10.2009/Akao_1997_QFD_History.pdf 2022.04.20
  13. Joseph Berk, Susan Berk: in Quality Management for the Technology Sector, 2000 Quality Function Deployment https://doi.org/10.1016/B978-075067316-7/50012-7 2022.04.20
  14. D.R.Kiran: Quality Function Deployment, Total Quality Management Key Concepts and Case Studies 2017, 425-437 https://doi.org/10.1016/B978-0-12-811035-5.00030-1 2022.04.20
  15. Robin Kent: Design quality management, Quality Management in Plastics Processing
  16. , Pages 227-262 https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102082-1.50008-3 2022.04.20
  17. Ming-Li Shiu, Jui-Chin Jijang, Mao-Hsiung Tu, Quality strategy for research and development John Wiley, 2013
  18. Józsa László: Marketingstratégia, A tervezés gyakorlata és elmélete Akadémi Kiadó Budapest 2016 https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia 2022.04.20
  19. Kovács Zoltán: A termelő és szolgáltató rendszerek fejlesztésének főbb irányai, Akadémi Kiadó 2017 https://mersz.hukovacs-a-termelo-es-szolgaltato-rendszerek-fejlesztesenek-fobb-iranyai 2022.04.20
  20. Tóth Georgina Nóra: Oktatási segédlet Folyamatfejlesztés, minőségszabályozás című tárgyhoz. Budapest 2010
  21. I.N Orbulov, A. Szlancsik, A. Kemény, D. Kincses: J. of Mat. Engineering and Performance, 2022, 1-9
  22. Z. Shariatinia Chapter 2.: Natural Polysaccharides in Drug Delivery and Biomedical Applications, 2019, 15-57
  23. P. Sellaturay, S. Nasser S, P. Ewan: The Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice, 2021, 9(2),670
  24. G. Vasvári, Á. Haimhoffer, L. Horváth, I. Budai, et al: AAPS PharmSciTech, 2019, 20:290
  25. Á. Haimhoffer, G. Vasvári, I. Budai, F. Fenyvesi, et al.: AAPS PHARMSCITECH 2021, 22:5, 187,
  26. Á. Haimhoffer, G. Vasvári, J. Tóth, I. Budai, et al.: PHARMACEUTICS, 2021, 13:10, 1571
Adatbázis logók