Sportközgazdaságtan

Nemzetközi jégkorong egyesületek CSR tevékenységei

Megjelent:
2022-04-08
Szerző
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2022 Laura Márton

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Márton, L. (2022). Nemzetközi jégkorong egyesületek CSR tevékenységei. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(1). https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.1.12.
Beküldött 2022-02-22
Elfogadott 2022-03-28
Publikált 2022-04-08
Absztrakt

Nemzetközi viszonylatban elmondható, hogy napjainkra a társadalmi felelősségvállalás (corporate social responsibility – CSR) egyre nagyobb hangsúlyt kap a sportszervezeteknél. Ezzel párhuzamosan, folyamatosan nő azon nemzetközi kutatások és tanulmányok köre, melyek a CSR koncepció gyakorlatba való megjelenését vizsgálják a sportban.

Jelen tanulmány célja, hogy szakértői interjúk segítségével bemutassa, a CSR filozófia helyét, szerepét és gyakorlati megjelenését a sportban és egyes régre gyökerező, jégkorong kultúrával rendelkező finn és svéd jégkorong egyesületek esetében. Választ kaphatunk arra, hogy miként integrálták mindennapi működésükbe a környezetvédelmi tevékenységeket és a társadalom segítését. Külföldi jó gyakorlatokat olvashatunk, melyek alapján ez a tanulmány segítséget nyújthat hazai sportegyesületeknek, CSR tevékenységük kialakításához.

Hivatkozások
  1. Brietbarth T.-Harris P. (2008): The Role of Corporate Social Responsibility in The Football Business: Toward the Development of a Conceptual Model. European Sport Marketing Quarterly, 8, pp. 179-206.
  2. Carroll, A.B. (1991): The Pyramid of Corporate Social Responsibility. Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, Vol.34.,No.4.,pp.39-48.
  3. Djaballah, M. – Hautbois, C. – Desbordes, M. (2016): Sponsors’CSR strategies in sport: A sense making approach of corporations established in France. Sport Management Review, Volume 20, Issue 2, 30. p.
  4. Dowling, M. – Robinson, L. – Washington, M. (2013): Taking advantage of the London 2012 Olympic Games: Corporate social responsibility through sport partnerships. European Sport Management Quarterly, Volume 13, Issue 3, pp. 269–292.
  5. Filizöz, B. – Fisne, M. (2011): Corporate Social Responsibility: A Study of Striking Corporate Social Responsibility Practices in Sport Management. Procedia Social and Behavioural Sciences, 24, pp. 1405–1417.
  6. Ibrahim, H. – Almarshed, S. O. (2014): Sporting Event as a Corporate Social Responsibility Strategy. Procedia Economics and Finance, Volume 11, pp. 3 – 14.
  7. Hajdú A. (2021): Helyi értékből globális sportvállalat, Századvég, 2. szám, pp.175-201.
  8. Jenkins, H. (2011): CSR in Sport: Investigating environmental sustainability in UK Premier League Football Clubs. http://www.crrconference.org/Previous_conferences/downloads/crrc2011jenkins.pdf Letöltés dátuma: 2021. december
  9. Kotler P.-Lee N. (2007): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, HVG kiadó, Budapest.
  10. Márton A. (2009): Környezetvédelem Finnországban, Hadtudományi Szemle, 2. Évf. 2. sz. pp 138-147.
  11. Moghaddam, K.S. – Abadi, B.H.-Eydi, H. (2018): Investigating Environmental Responsiblities Involved in Sport Organizations. International Journal of Sports Science, Vol.8., Issue 4, pp. 109-117.
  12. Nagy Z.-Tóth G.-Győri Zs. (2012): A Sport Értékteremtő Szerepe A „Felelős Vállalati” Koncepcióban, Forrás: http://kgk.sze.hu./images/dokumentumok/kautzkiadvany2014/Nagy%20Barbara_estarsak.pdf
  13. NHL (2016): https://www.nhl.com/info/nhl-green
  14. Nilsson, L. (2018): CSR in Swedish football – A multiple case study of fourclubsin
  15. Allsvenskan. Master degree. Södertörn University. pp. 10-20.
  16. Ráthonyi-Ódor K. (2019): Társadalmi felelősségvállalás a sportban, különös tekintettel a környezetvédelemre, Habilitációs gyűjtemény, Debreceni Egyetem.
  17. Ráthonyi G.-Bácsné Bába É.-Ráthonyi-Ódor K. (2021): A COVID-19 pandémia hatása a munkavállalók fizikai aktivitására, International Journal of Engineering and Management Sciences, Vol.6. No.2.
  18. Ráthonyi-Ódor K.-Bácsné Bába É.- Ráthonyi G. (2019): Nike vs. Adidas – Környezetvédelmi Erőfeszítések Eredményei, Acta Carolus Robertus, pp.133-148.
  19. Ráthonyi-Ódor K. - Bácsné Bába É. – Müller A. – Bács Z.-Ráthonyi G. (2020): How Successful Are the Teams of the European Football Elite off the Field? – CSR Activities of the Premier League and the Primera División. Int J Environ Res Public Health. 2020. doi: 10.3390/ijerph17207534.
  20. Smith, A.C.T. – Westerbeek, H.M. (2007): Sport as a Vehicle for Deploying Corporate Social Responsibility. Journal of Corporate Citizenship, Volume 25, Issue 12, pp. 43-54.
  21. Scheinbaum A.C. - Lacey R. (2015): Event Social Responsibility: A Note to Improve Outcomes for Sponsors and Events, Journal of Business Research, Vol.68., pp. 1982-1986.
  22. Shiply, M. (2018): Sport and Environment. https://www.progressiveteacher.in/sport-and-environment/ Letöltés dátuma: 2022. január
  23. Trendafilova, S. – Babiak, K. – Heinze, K. (2013): Corporate social responsibility and environmental sustainability: Why professional sport is greening the playing field. Sport Management Review, Volume 16, pp. 298-313.
  24. Trendafilova, S.-McCullogh, B. – Pfahl, M. – Nguyen, S.N. – Casper, J. – Picariello, M. (2014): Environmental Sustainability in Sport: Current State and Future Trends, Global Journal on Advances in Pure & Applied Sciences, Vol. 3., pp. 9-14.
Adatbázis logók