Évf. 7 szám 2 (2022)
Menedzsmenttudományok

A best-worst scaling használata marketingkutatásban

Megjelent október 14, 2022
Bertold Oláh
Ihrig Károly Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola
PDF

APA

Oláh, B. (2022). A best-worst scaling használata marketingkutatásban. International Journal of Engineering and Management Sciences, 7(2), 140–151. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.2.11.
Absztrakt. A legjobb-rosszabb skálázás (BWS) az adatgyűjtés egyik módszere és/vagy annak elmélete, hogy a válaszadók miként adják meg a lista első és legrosszabb rangsorolását. Cikkemben azt vizsgálom meg, hogy mi az a best-worst scaling (BWS), milyen területeken használják előszeretettel, illetve mi maga a módszer. Ezután rátérek a BWS metódusára, ezen belül is megvizsgálom elemét: a BWS objektum esetet (1. eset), a BWS profil esetet (2. eset) és BWS többprofil esetet (3. eset). Részletezem a BWS használatát a marketingkutatásban, ezután pedig összehasonlítom a Likert-skálás módszert és a BWS-t. Konklúzióimat cikkem végén összegzem.