Évf. 2 szám 1 (2023)

Egészségügyi ellátórendszer

Az állami és a magán egészségügy fogyasztói szemmel Magyarországon

Megjelent 2023-02-15 — Frissítve ekkor: 2023-02-15
Szerző
Szigeti Szilárd
Selye János Egyetem, Gazdaságtudományi és Informatikai Kar, Közgazdaságtan Tanszék
Megtekintés
Kulcsszavak
egészségügy, állami, magán, fogyasztó, Magyarország
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Szigeti, S. (2023). Az állami és a magán egészségügy fogyasztói szemmel Magyarországon. Egészségügyi Innovációs Szemle, 2(1), 14–22. https://doi.org/10.56626/egis.v2i1.12293
Licenc

Copyright (c) 2023 Egészségügyi Innovációs Szemle

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Az Egészségügyi Innovációs Szemle folyóiratban megjelenő cikkek szabadon megoszthatók, másolhatók az anyagok bármilyen megjelenési formájában a "CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0" licenszben szereplő szabályok betartásával.

A cikkek változtatás nélkül terjeszthetők, és kereskedelmi felhasználásuk tilos.

Verziók
v2 - 2023-02-15
v1 - 2023-02-15

A tanulmány kérdésköre a magyarországi lakosság állami és magán tulajdonú és finanszírozású egészségügyi szolgáltatásokról adott véleménye. Kapcsolat áll fenn a fogyasztók korcsoportja és a számukra elfogadható egészségügyi szolgáltatói forma között. Primer kvantitatív kutatás (N=1196) rámutat, egy állami tulajdonú intézményben kínált szolgáltatásért saját zsebből történő fizetés inkább elfogadhatatlan. Az 54 évnél idősebb generációnak van a legkevesebb tapasztalata a magánegészségüggyel, míg a legtöbb a 36-41 év közötti generációnak. A magyar felnőttkorú lakosság szerint a magán egészségügyi szolgáltatásokat a közfinanszírozott ellátással szemben a kevés várakozási idő, gyors időpont foglalás, emberibb bánásmód, páciensközpontúság és kellemes környezet jellemzi.