Articles

Performance management focused social innovation in the public sector

Published:
2023-05-23
Author
View
Keywords
License
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

How To Cite
Selected Style: APA
Kucsma, D. (2023). Performance management focused social innovation in the public sector. Régiókutatás Szemle, 4(1), 30-39. https://doi.org/10.30716/RSZ/2019/1/3
Abstract

Performance management is becoming more and more important today in the everyday-life of a company or any organizations. Nowadays, the topic of performance evaluation has importance not only in the business sector but also in the public sector. Not only the interests of an organization have to be highlighted, but also those of the employees. In addition to this, in case of public service providers, their customers may have influence on performance perception. Literature in the field of performance management is very diverse but it can be stated that public service organizations have come to the forefront. In this paper a basic research is presented that contributes to the formulation of my research hypothesis.

References
  1. Bugat Pal Korhaz (2019). Quality Policy and Mission Statement (In Hungarian: Minőségpolitika és küldetésnyilatkozat), [Online]. Available at http://www.bugatpal.hu/index.php/magunkrol/minosegpolitika-es-kuldetesi-nyilatkozat [cited 19- 02-2019].
  2. Csath, M. (2016). ‘Közintézmények stratégiai menedzsmentje‘. Államtudományi Műhelytanulmányok, 14, pp. 2-9.
  3. Czegled, L. (2011). Minőségmenedzsment, [Online]. Available at: http://www.tankonyvtar.hu/hu [cited 20-10-2018].
  4. Davis, S. and Albright, T. (2004). ‘An investigation of the effect of Balanced Scorecard implementation on financial performance‘. Management Accounting Research, 15(2), pp. 135-153.
  5. Govindarajan, V. and St Gupta, A. K. (1985). ‘Linking Control Systems to Business Unit Strategy: Impact on Performance‘. Accounting, Organizations and Society, 10(1), pp. 5 l-66.
  6. Horvath, L. (2016). ‘Az innováció-kutatás általános tudáshátterének áttekintése’. Budapest: ELTE PPK. pp. 6-22.
  7. Kaplan, R. S. and Norton, D. (2002). ‘A Stratégia Központú Szervezet – Hogyan lesznek sikeresek a Balanced Scorecard vállalatok az új üzleti környezetben? ‘Budapest: Panem.
  8. Kattel, R., Cepilovs, A., Drechsler, W., Kalvet, T., Lember, V. and Tonurist, P. (2013). ‘Can we measure public sector innovation?’ LIPSE Project paper. WP 6 Social innovation indicators. pp. 1-15.
  9. Kazmer, T. (2018). Szent Janos Hospital and North-Buda Joint Hospitals – Organizational and Operational Ruls (In Hungarian: Szent János Kórház és Észak-budai Egyesített Kórházak – Szervezeti és Működési Szabályzat), [Online]. http://www.janoskorhaz.hu/assets/2_1_szmsz.pd [cited 06-11-2018].
  10. Kelly, A. E., Lesh, R. A. and Baek, J. Y. (2008). ‘Handbook of Design Research Methods in Education. Innovations in Science, Technology, Engineering and Mathematics Learning and Teaching.’ New York: Routledge, Taylor & Francis.
  11. Kocziszky, Gy., Veres-Somosi, M. and Balaton, K. (2015). Characteristics of Measuring Social Innovation (In Hungarian: Társadalmi innováció mérésének sajátosságai). ‘Proceedings of ‘Balance and Challenges’ 9th International Scientific Conference’, Miskolc, Hungary, pp. 288-302.
  12. Kocziszky, Gy. and Veres-Somosi, M. (2016). ‘Közszolgálattó szervezetek hatékonyság növelésének lehetőségei.’ Észak- Magyarországi Stratégiai Füzetek, 13(2), pp. 41-56.
  13. Meszaros, L. (2014). Szent Pantaleon Hospital / Clinic Dunaujvaros – Organizational and Operational Rules (In Hungarian: Szent Pantaleon Kórház- Rendelőintézet Dunaújváros – Szervezeti És Működési Szabályzat), [Online]. Available at http://www.pantaleon.hu/kozerdeku/SZMSZ%20- %202014.pdf [cited 10-02-2019].
  14. Molnar, V. and Kerchner, A. (2016). ‘Application Possibilities of Mean Management in the Public Sector‘(In Hungarian: ‘A lean menedzsment alkalmazási lehetőségei a közszférában’). Proceedings of the conference ‘Technical Science in the Nothern Hungarian Region, Miskolc, Hungary, pp.425- 432.
  15. Musinszki, Z. (2016). ‘Innovations and cost systems trends and ways in the cost accounting’. In: Bezpartochnyi, M. (ed.) Organizational and economic mechanisms of development of the financial system. Riga, Latvia: ISMA University, pp. 209-219.
  16. Nagy, L. (2015). The Dr. Albert Kenessey Clinic – Strategic Document 2016-2022 (In Hungarian: A Dr. Kenessey Albert Rendelőintézet – stratégiai dokumentum 2016-2022), [Online]. Available at: http://kenessey.hu/kozadatok/strategia [cited 15-10-2018].
  17. Pol, E. and Ville, S. (2009). ‘Social innovation: buzz word or enduring term?’ The Journal of SocioEconomics, 38 (6), pp. 878-885.
  18. State Audit Office of Hungary. (2015). Jelentés a központi alrendszer egyes intézményei pénzügyi és vagyongazdálkodásának ellenőrzéséről – Zala Megyei Kórház, [Online]. available at http://www.zmkorhaz.hu/doc/nyilvadat/aszellenorzes2015.pdf [cited 21-10-2018] State Audit Office of Hungary. (2011). Jelentés Miskolc Megyei Jogú város Önkormányzata pénzügyi helyzetének ellenőrzéséről (43/3), [Online]. Available at: https://asz.hu/storage/files/files/%C3%96sszes%20jelent%C3%A9s/2011/1139j000.pdf?ctid=730 [cited 16-10-2018].
  19. URBACT II Capitalisation (2015): Social innovation in cities. Apr. 2015
  20. Veres-Somosi, M. and Hogya, O. (2011). ‘Teljesítménymenedzsment.’ Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
  21. Vermes, T., Varsanyi, A., Valler, I. and Horvath, S. (2015). Zirc Erzsebet Hospital / Clinic – Development Plan 2015-2020 (In Hungarian: Zirci Erzsébet Kórház / Rendelőintézet – Fejlesztési terv 2015-2020). [Online]. Available at https://www.zirckorhaz.hu/?page_id=1000 [cited 12-10- 2018].
  22. Voelker, K. E. , Rakich. J. S. and French. G. R. (2001). ‘The Balanced Scorecard in Healthcare Organizations: A Performance Measurement and Strategic Planning Methodology’. Hospital Topics, 79(3), pp. 13-24.
  23. Winiczai, Z., Abraham, P. and Nemeth-Borsodi, I. (2017). Strategic Goals for the Year 2018 in the Csornai Margit Hospital (In Hungarian: 2018. évi stratégiai célok a Csornai Margit Kórházban), [Online], Available at: http://www.margitkorhaz.hu/pdf/2018_evi%20strategia_terv.pdf [cited 16- 10-2018].
  24. Wimmer, A. (2000). ‘A vállalati teljesítménymérés az értékteremtés szolgálatában, a működési és a pénzügyi teljesítmény kapcsolatának vizsgálatában’, [Online]. Available at: http://unipub.lib.unicorvinus.hu/32/1/10_mht_wimmer.pdf [cited 25-05-2018].
  25. Whitley, R. (1999). ‘Firms, institutions and management control: the comparative analysis of coordination and control systems’. Accounting, Organisations and Society, 24(5/6): 507–524.
Database Logos