Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • SPORTOLÁSI SZOKÁSOK ÉS A MUNKAEGÉSZSÉGÜGY KAPCSOLATA A KÖZIGAZGATÁS, VÉDELEM, KÖTELEZŐ TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS KERETÉBEN FOGLALKOZTATOTTAK KÖRÉBEN
    Megtekintések száma:
    156

    A gazdaság és a termelés növekedése, valamint a megnövekedett munkavállalói terhek a munkahelyi egészségkárosodások számának növekedéséhez vezetett, ideértve a munkahelyi baleseteket és a foglalkozási megbetegedéseket is.

    Jelen kutatás a nemzetközi modellekben ismertetett módszertan első lépésekeként a felmérés és az értékelés, majd a tervezés lépéseit segíti elő, amelynek keretében az egyének, a szervezet és a támogató környezet vizsgálatát valósítja meg.

    A felmérés-sorozat keretében többi között a közigazgatás, védelem és kötelező társadalombiztosítás szektoraiban dolgozók sportolási aktivitását mértük fel.

    Hipotézisünk, miszerint, a munkavállalók szerint a munkáltatók többsége (legalább 70%) biztosít egészségfejlesztést nem igazolódott be. A munkahelyek több mint harmada (37,9%) biztosít a munkavállalók válaszai alapján egészségfejlesztési lehetőségeket.

    A kapott eredmények alapján átfogó javaslatok megfogalmazására kerülhet sor, amelyek a munkáltatók, a munkavállalók és a támogató környezet szereplői számára hasznosnak bizonyulhatnak.

  • A MENTORÁLÁS MÓDSZERTANI LEHETŐSÉGEI A LEENDŐ TESTNEVELŐ TANÁROK KÉPZÉSÉBEN
    Megtekintések száma:
    505

    A magyar oktatási rendszer nagyon sok változáson ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Változtak a felsőoktatásban részt vevő hallgatók képzési formái, így a tanárképzés is folyamatosan módosul. A közoktatás, a tanárképzés megreformálásnak szükségességét a hazai és nemzetközi tesztek, mérésekkel alátámasztott romló tendenciája indokolja.

    Tanulmányunkban arra kerestük a választ, hogy a leendő testnevelő tanári képzésben a mentorálásnak milyen kulcsmozzanatai vannak. Melyek azok a tényezők, amelyek a testnevelés sajátosságaiból adódóan másféle megoldásokat kívánnak a folyamatban. Mik azok a tényezők, amelyek nehezítik a pályakezdő pedagógusok nevelő – oktató munkáját.

    A mentoráltat ért negatív hatások csökkentésére és a pozitív dolgok erősítésére, valamint a korai pályaelhagyás visszaszorításában sokat tehet a mentor. A mentor képes csökkenteni ezeket a hatásokat. A mentor, mint példa segíthet a pozitív énkép kialakításában.