Keresés



Speciális keresési beállítások mutatása Speciális keresési beállítások elrejtése
„szalad a drót”: Örkény István Macskajátékáról
Megjelent január 1, 2014
7–17.

Miklós Eszter Gerda elemzésében kiemelt értelmezői szempont az irodalmi szöveg és a színpadi adaptáció összetett viszonyrendszerének vizsgálata, annál is inkább, mert Örkény Macskajátéka esetében még összetettebb az adaptációs láncolat: a polifonikus levélregényből Örkény drámát ír, amelyet 1967-ben állítanak ...először színpadra. A darabot az elemzés a magyar dráma- és színháztörténet fordulópontjának tekinti, az ugyanis hangsúlyosan fordul szembe a realista-naturalista színházi hagyományokkal, ami szorosan összefügg a levél- és telefondialógusok alkalmazásával, illetve az ettől nem független progresszív tér- és időkezeléssel.

Teljes absztrakt mutatása
7
28
Bűn-e a vakság? Borbély Szilárd drámáiról
Megjelent január 1, 2016
169–178.

The dramatic texts of Szilárd Borbély, who was canonized as a poet and later as a prose writer, have been left beyond the vantage point of contemporary theatre. Zsuzsa Radnóti notices this distance when she refers to Borbély as a ”wait-listed author”, and a ”loss” for Hungarian theatre. Besides the examination of recent theatrical p...erformances – most of which are based on prosaic works –, the paper attempts to highlight different approaches to Borbély’s plays and the legitimacy of the unique dramatic solutions of the texts by reading the dramatic oeuvre from the thematic opposition of seeing and blindness.

Teljes absztrakt mutatása
12
12
1 - 2 a 2 tételből