Évf. 8 szám 3 (2022)

Empirikus és értekező tanulmányok

SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK, TANULÓK LÉTSZÁMÁNAK ALAKULÁSA A 2009/2010. ÉS A 2019/2020. TANÉVEKBEN

Megjelent szeptember 30, 2022
Szerzők
Mező Katalin
Debreceni Egyetem, Magyarország
, Mező Ferenc
Eszterházy Károly Egyetem, Magyarország
Megtekintés
Kulcsszavak
gyógypedagógia gyerek tanuló
Hogyan kell idézni
Selected stlye: APA
Mező, K., & Mező, F. (2022). SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK, TANULÓK LÉTSZÁMÁNAK ALAKULÁSA A 2009/2010. ÉS A 2019/2020. TANÉVEKBEN. Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, 8(3), 19–29. https://doi.org/10.18458/KB.2022.3.19
Licenc

Copyright (c) 2022 Dr. Mező Katalin, Dr. Mező Ferenc

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Jelen tanulmány célja, hogy elemezze a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók számának változását a 2009/2010 -es és a 2019/2020-as tanévekben. A mintát a 2009/2010-es tanévben 77 844 gyermek/diák, a 2019/2020-as tanévben 91 331 gyermek/tanuló alkotta. A kutatás módszereként másodlagos adatgyűjtést alkalmaztunk a Központi Statisztikai Hivatal adataival. Az adatok elemzéséhez leíró statisztikát és khi-négyzet próbát használtunk. Eredmények: a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók száma nőtt, a különbség több mint tízezer fő. Az eredmények a gyógypedagógusok oktatásától a sajátos nevelési igényű gyermekek és pedagógusaik, gyógypedagógusok, családok támogatásáig hasznosíthatók.