Évf. 11 szám 37-38 (2019)
Az aktív időskor szerepe a fogyasztóvédelemben
Megtekintés
Kulcsszavak
Hogyan kell idézni
Licenc
Copyright (c) 2019 Magyar Gerontológia

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
##plugins.generic.funding.fundingData##
-
Emberi Eroforrások Minisztériuma
##plugins.generic.funding.funderGrants## UNKP-18-3
Absztrakt
Világszerte gyakoriak a megtévesztések, melyek kifejezetten az időseket célozzák (Boush, Friestad és Wright, 2009; Valant, 2015). Az aktív középkort követően számos fiziológiai, pszichológia változás megy végbe az idősödő személyekben. Ezek a változások persze nem mindenkinél azonos mértékűek. Az idősödő generáció képviselőinek tipikus kommunikációs és társas jellemzői képezik az alapját ezeknek az átveréseknek melyek etikátlanul visszaélnek a korosztály sérülékenységével. Az idősek általában befolyásolhatóbbak, mint a fiatalabb felnőttek (Visser és Krosnick, 1998).
A tanulmányban összefoglaljuk a szakirodalom alapján az idősek átverésekkel szembeni sérülékenységét megalapozó jellemzőket. Valamint beszámolunk egy idősek körében interjúmódszerrel végzett vizsgálatról, melyben a válaszadók gyanús megkeresésekkel kapcsolatos tapasztalataikról számolnak be.