Folyóiratcikk

Árucímkék a fogyasztó szemszögéből

Megjelent:
August 6, 2020
Szerzők
Megtekintés
Kulcsszavak
Licenc

Copyright (c) 2013 Szolnoki Főiskola

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Szűcs, R. S., & Krikuska, A. (2020). Árucímkék a fogyasztó szemszögéből. Economica, 6(Különszám), 50-57. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2013/6/Különszám/4458
Absztrakt

Szekunder kutatási eredmények alapján kijelenthetjük, hogy a magyarországi fiatalok többsége a magas zsír,- só,- cukortartalmú élelmiszerek intenzív fogyasztói közé sorolható. Primer kutatási eredményeink alapján megállapíthatjuk, hogy a fi ataloknak mintegy fele olvassa el a termék hátulján lévő összetételjegyzéket. A helyzet még inkább aggasztó, mivel a megkérdezett eknek csak mintegy 40%-a ismeri az összetevők egészségre gyakorolt hatását (saját
véleményük szerint). Kijelenthetjük, hogy Magyarországon az élelmiszercímkék nem támogatják hatékonyan a fogyasztói döntéseket. Fontos lehet más országok gyakorlatának átvétele ezen a téren, úgymint az Egyesült Államok gyakorlata vagy a Magyar Nemzeti Szívalapítvány javaslatának alkalmazásba vétele.