Tanulmányok

Stratégia és stratégiaalkotás a magyarországi kis- és középvállalkozások gyakorlatában

Megjelent:
June 18, 2007
Szerző
Megtekintés
How To Cite
Kiválasztott formátum: APA
Salamonné Huszty, A. (2007). Stratégia és stratégiaalkotás a magyarországi kis- és középvállalkozások gyakorlatában. Competitio, 6(1), 19-32. https://doi.org/10.21845/comp/2007/1/2
Absztrakt

A tanulmány egy kétéves kutatási program második szakaszának eredményeit mutatja be. A kutatás célja a magyarországi kis- és középvállalkozások fejlődési életciklusainak, az egyes életszakaszok sajátosságainak feltárása, valamint stratégiáiknak ás a stratégiák kialakulásának vizsgálata volt. A program részletes leírása megtalálható a Competitio 2006. márciusi számában az első szakasz vizsgálati eredményeivel és a felhasznált források listájával együtt. A kutatás második szakasza a vizsgált vállalkozói körben a stratégiai gondolkodásra, a stratégiaalkotás módjára, a követett stratégiák tartalmi elemeire, a fejlődési pályákra kondentrált. A két vizsgálati szakasz szerves egészet alkot, a második szakasz az elsőben szereplő fogalmakat, definíciókat, modelleket is használja, azok újboli leírásától tehát a mostani második részben eltekintünk.

Hivatkozások
  1. Mintzberg, H. - Ahlstrand, B. - Lampel, J. (1998): Strategy Safari. The Free Press, New York, 1998.
  2. Porter, M. (1996): What is Startegy? Harvard Business Review, 1996. november-december 1-18.
  3. Salamonné Huszty Anna (2006): Magyarországi kis- és középvállalkozások életútjának modellezése. Competitio V. évf. 1. szám, 2006. március, 51-68.