Keresés

Publikált ez után
Publikált ez előtt

Keresési eredmények

  • A méltányos kereskedelem hazai kutatási előzményei és magyarországi helyzete
    54-68
    Megtekintések száma:
    440

    A fair trade egy olyan civil kezdeményezés, amelynek célja, hogy méltányos kereskedelmi feltételeket teremtsen a Harmadik Világ szegény termelői számára,
    ezáltal esélyt nyújtva számukra egy fenntartható fejlődési modellre kialakítására. A rendhagyó kereskedelmi partnerség a déli országok termelői és az északi félteke vásárlói között a hagyományos nemzetközi kereskedelem szabályait igyekszik megváltoztatni, és egy újszerű alternatívát ajánl helyette. A termékminősítéssel és nemzetközi intézményrendszerrel rendelkező méltányos kereskedelem célja az eddigi domináns gazdasági modell játékszabályainak megváltoztatása, ebben legfőbb eszköze a tudatos és felelősségvállalásra kész fogyasztói réteg elkötelezése. Az irodalomáttekintő cikk a mozgalom eddigi magyarországi eredményeit és a témában végzett kutatásokat igyekszik bemutatni.

    Journal of Economic Literature (JEL) kódok: F13, F18, J81, P45

  • Business Ethics and Ethics Education in American Business Programs
    195-200
    Megtekintések száma:
    82

    This essay presents an overview of what American business programs cover in their curricula regarding ethics and the reasons behind teaching ethics-related material to business students. Topics for the paper
    include; requirements for having ethics in the curricula, broad perspectives of what constitutes ethical business practices, and the difference between professional ethics and business ethics.

    Journal of Economic Literature (JEL) classification: M14, A20