A mérnöki tudományok tanulásában és oktatásában rendkívül fontos szerepet játszanak a megfelelő szintű téri képességek. Kutatások szerint a térszemlélet szoros kapcsolatot mutat a természettudomány, a technológia, a mérnöktudomány és a matematikai készségek fejlődési szintjével. Számos mérnökhallgatónak gondot
... okoz a térgeometriai feladatok megoldása, emiatt lényeges a térszemlélet fejlesztése. Foglalkozásunkon az általunk e célra fejlesztett eszközökkel, feladatokkal történik e téri képességek fejlesztése.
Az EFOP-3.6.1-16-2016-00022 00022 „Debrecen Venture Catapult Program” keretében szakkör jellegű rendezvényeket tartunk főként a középiskolás korosztálynak. Cél, hogy a diákok számára vonzóvá váljon a mérnöki pálya, másrészt játékos formában érzékeljék a precíz matematikai háttértudás fontosságát e területe
...n. Számos példát mutatunk a hétköznapi életből másodrendű felületek megjelenésére. Manuális tevékenységgel és matematikai szoftvereket használva 3D animációk segítségével e matematikai témakör megismerésével fejleszthetjük a térérzékelést is. A foglalkozásokon például egyköpenyű hiperboloidot és hiperbolikus paraboloidot modellezünk.
Egy virtuális környezet fejlesztése valósult meg PC-re és Androidra. Az előbbit asztali kijelzővel, az utóbbit a Gear VR készülékkel lehet használni....n> A környezet használatával az emberek térbeli készségeinek mérése, valamint fejlesztése a célunk, hiszen az utóbbi megvalósítható egyszerű geometriai feladatok megoldásával.Eredetileg ez a virtuális környezet csak három térbeli készséget fejlesztő tesztből állt, nevezetesen a Mental Rotation Testből, a Mental Cutting Testből és a Purdue Spatial Visualization Testből. A szerzők már végeztek régebben méréseket ezekkel a tesztekkel, de most már a Heinrich Spatial Visualization Test is bekerült a virtuális környezetbe.Ebben a cikkben bemutatjuk ezen teszttípus implementálását és jövőbeli mérési tervünket.