Search

Published After
Published Before

Search Results

  • Elsős mérnökhallgatók véleménye (a szakmáról, a szakmai erkölcsről és a mérnöki etika tárgyról)
    60-68
    Views:
    115

    A műszaki felsőoktatásba érettségi után bekerülő hallgatók már rendelkeznek valamilyen elképzeléssel a mérnöki szakmáról, a helyes mérnöki magatartásról, és a saját alkalmasságukról. Az első felmérésem kérdései a hallgatói tanulmányok kezdetekor ezekre a témákra irányultak. A második felmérést a félév végén készítettem, amikor már a kötelezően oktatott mérnöki etika tantárgy ismereteit elsajátították. A hallgatói válaszok azt mutatják meg, hogy mennyiben segítette elő ennek a tárgynak az oktatása azt, hogy jobb mérnökké válhassanak a diploma megszerzése után.

  • Elmélet és gyakorlat ellentmondásossága a mérnöki etikában
    1-10
    Views:
    79

    Economy is the framework of the activities of technological managers. The function of an economy is substantially impact by behaviors of the persons are involved in the economy. Its function depends on how they follow rules of society and community. Reliability and order of an economy are created by right conducts of such participants of economy as technological managers. This paper analyses the complex relations of law, morality and economy.

  • Változott-e az elsős mérnökhallgatók véleménye? (a szakmáról, a szakmai erkölcsről és a mérnöki etika tárgyról)
    148-157
    Views:
    45

    A 2016-os tanév őszi félévében tettem először kísérletet arra, hogy információt szerezzek az első éves mérnökhallgatók elképzeléseiről: a mérnöki szakmáról, a helyes mérnöki magatartásról, és a saját alkalmasságukkal kapcsolatban. Az első felmérésem a félév első óráján készült. A feltett kérdéseim arra irányultak, hogy kiderítsem, tisztában vannak-e az érettségi után a műszaki felsőoktatásba bekerülő fiatalok azzal, hogy milyen szakmát választottak, milyen jellemvonások jellemzik a jó mérnököt, valamint hogyan látják önmagukat, megvannak-e bennük ezek a tulajdonságok. A második felmérés a féléves mérnöki etika tárgy oktatásának befejeződése után, tehát a félév végén készült. A kérdésekre adott válaszokból azt akartam megtudni, hogy mennyire segíti elő a mérnöki etika tárgy oktatása azt a nemes célt, hogy erkölcsös mérnökké váljanak a hallgatók. A következő évben egy új évfolyam esetén szintén hasznos mindezek tisztázása, ezért 2017 őszén újra elvégeztem ugyanezeket a felméréseket, és érdekes különbségekre bukkantam. Ebben a tanulmányban mutatom meg mindezt

Database Logos